Bij het woord mythe denken de meeste mensen direct aan de oude Grieken. Maar mythologie is veel breder dan dat. Denk bijvoorbeeld aan 'The Matrix', een mythe over de moderne maatschappij, waar technologie een grote rol in speelt. Of wat dacht je van levende legendes, zoals Wim Hoff, die bijna bovenmenselijke prestaties kan leveren?
Mythes zijn de verhalen die ons definiëren, ze geven betekenis aan onze wereld en brengen ons samen rond gedeelde symbolen en waarden.
Tijdens deze workshop gaan we op zoek naar onze eigen helden en symbolen. Hoe creëer je een ongenaakbare held? Wat ís een held? We bespreken deze vragen aan de hand van enkele voorbeelden, waarna we met zijn allen gaan brainstormen over de mythologie van jouw bedrijf, vriendengroep of familie.
Vervolgens worden de deelnemers ingedeeld in kleine groepjes en houden we een wedstrijd. Wie kan de meest overtuigende mythe bedenken?
Ontdek hoe merken als Apple en Nike gebruik maken van mythische verhaalstructuren om hun identiteit te versterken.
Analyse van hedendaagse "helden" zoals pioniers, activisten en inspirerende leiders.
Leer hoe je je eigen verhaal kunt vormgeven als een krachtige persoonlijke mythe.
3 uur
Pen en papier verzorg ik, maar als je liever typt, moet je je eigen laptop of tablet meenemen.